Paraplyorganisationen
för profilproduktindustrin

SBPR – Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter är en intresseorganisation för promotionföretag – leverantörer och underleverantörer som ska verka för att stärka profil- och presentreklamens betydelse i marknadsföringen samt tillvarata beställarnas intressen. Profilprodukt branschen har samma kärnvärden som all annan marknadsföring.

SBPR9

SBPRs branschkompetens är unik

SBPR har en unik branschkompetens inom Profilproduktbranschen!
Vi representarar både återförsäljare och grossistnätet – tillsammans är vi paraplyorganisationen för branschen.
Profilprodukter är en viktig detalj i all marknadsföring!

SBPR har en unik branschkompetens inom områden som exempelvis
marknads- och avtalsrätt, fraktavtal och leveransklausuler. Våra medlemars erfarenhet, kunskap – kompetens ger dig som kund en grundtrygghet.

Omvärldsbevakning

En av SBPRs viktigaste ansvarsområden är omvärldsanalys för
profilproduktbranschen.

SBPR närvaro på de viktigaste årliga aktiviteterna i branschen bidrar till detta – tillsammans med vår dagliga kontakt med våra medlemmar – återförsäljare och grossister.
I Sverige samarbetar SBPR bland annat med IMM – Institutet mot Mutor. Vi medverkar dessutom som samtalspartner med beslutsfattare i samhället, regeringen och skattemyndigheten. Hör gärna av dig till oss om du har någon fråga!

SBPR10
SBPR11

Leveransprecision

Promotionföretagens SBPR-medlemskap förutsätter att de uppfyller en rad kompetens- och kvalitetskrav. Detta betyder att de i sin tur väljer leverantörer som aktivt arbetar för optimal leveranssäkerhet.

Medlemsförmåner

Som medlem i SBPR åker du i gräddfilen. Du får rejäl rabatt på drivmedel, åker taxi billigt och bor fint på hotell. Du får också bra pris på juridiska och ekonomiska tjänster. Men hetast just är vårt sprillans nya fraktavtal med DHL. Vi vågar påstå att du inte behöver skicka många paket innan medlemsavgiften är betald – och sedan går du med vinst.

Köptrygghet

SBPRs medlemmar har krav på stabilitet och finansiell styrka, vilket bör beaktas i sammanhang där de ekonomiska riskerna skulle kunna vara betydande.

SBPR har ett opartiskt Reklamationsråd som medlemmar i SBPR och dess kunder eller leverantörer kan vända sig till för hjälp till lösning om en tvist mellan parterna uppstått. Reklamationsrådet består av medlemmar från SBPR, samt vid behov en anlitad affärsjurist.

SBPR12

Styrelsen

Cecilia Grahn Nyd
Cecilia Grahn Nyd

MEC Profil

Markus Breidis
Peter Persson

Ordförande, FF Profilreklam

Anders Ekvall - SBPR - Styrelsen
Anders Ekvall

IDÉ House of Brands

Jörgen Lorentzon - SBPR - Styrelsen
Jörgen Lorentzon

PF Concept

Markus Breidis
Markus Breidis

Parnass

Michael Serrander - SBPR - Styrelsen
Michael Serrander

Profeel

  • Björn Eriksson, XD-connect,
  • Oscar Dahlin, Vinga,
  • Cecilia Delham, Exakt,
  • Anders Wärulf, Nimbus,
  • Markus Briedis, Parnass